16. oktober 2011

Endelig hjemme :-)

Etter 4 netter på hotell i Oslo er jeg endelig hjemme og tilbake i Go'stolen med strikkingen på fanget.
Men jeg har selvfølgelig ikke sittet i Oslo å tvinnet tomler.

Etter å ha fått øynene opp for Pickles er jeg helfrelst på mønstrene deres. I tillegg har de lagersalg hver torsdag ved siden av Grünerløkka, og det var som å komme til himmelen :-)

Dette er Genser på en kveld og Jukseflettehals fra Pickles. Begge er strikket på pinne20!!! Det gikk superfort, og for et fantastisk garn!!! Abuelita Rasta fra Pickles som er 100% Merinoull, tykt og deilig :-)
Genseren strikket jeg i str S/M og ifølge mønsteret skulle jeg bruke 500gr garn. Det ble litt lite og jeg måtte felle på en litt annen måte enn mønsteret sa i raglanfellingen, men genseren ble fin den. Kan hende jeg må kjøpe mer garn og strikke meg en ny genser, den ser så deilig ut lengre.

Halsen strikket jeg på et par timer, og den er super-deilig å ha på nå når kulden kommer snikende. Jukseflettingen var også kjempelett og ser ut som vanlig fletting. Her er et litt dårlig nærbilde av halsen.

Her er Dette er det andre garnet jeg køpte hos Pickles:
Noen flere hesper med Abuelita Rasta i mørk lilla (100gr hver) og Pickles Organic Cotton som var på salg (50gr). Bomullsgarnet skal enten bli fine kopptuer eller et stripete baby-teppe. Vi får se...

På butikken "Strikkedilla" på Oslo City fant jeg noen PT2-nøster på salg. Disse blir nok votter eller lester etter hvert.
Fine farger det er lett å kombinere med, og jeg er ikke avhengig av å ha mange farger i samme parti :-)

Er snart ferdig med En poncho til ei lita pie, den kommer det sikkert bilde av neste gang.

Borte bra, men hjemme best :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar