20. oktober 2011

En ferdig, to nye prosjekter på gang.

For noen dager siden fikk jeg ferdig en poncho til en liten jente. Det skal være bursdagsgave i november.
Slik ble den:
Og baksiden med hetten ble slik:
Oppskriften fant jeg på Pickles (som vanlig i det siste), og mønsteret heter "Cool Cape". Oppskriften har jeg fulgt slavisk, men har brukt en annen type garn. Som sagt i et tidligere innlegg hadde jeg noe "Nissegarn" som jeg fant på salg i sommer liggende, så dette ble resultatet. Etter hvert skal det komme litt forskjellige knapper på ponchoen som skal dekorere den, men å sy på knapper tar tid og jeg er veldig ivrig etter å begynne på andre prosjekter.

Her er to prosjekter som jeg har begynt på denne uken:
Dette skal bli en rund Puff som heter "Puff Daddy", selvfølgelig fra Pickles :-)
I oppskriften stod det at de anbefalte syntetisk garn ettersom det ikke loer så veldig, og jeg fant et garn som heter "Thea" på EuroPris til 5 kr pr nøste. Det er 100% akryl og superdeilig å strikke med.
Strikker på pinne 7 med 4 tråder, så det blir ganske tykt. Får måle omkrets og diameter når jeg er ferdig.

Her er også noe jeg bare MÅTTE prøve meg på:
Dette er en lue i Alpaka-garn strikket med teknikken Vaffelstrikk. Oppskriften fant jeg her, selvfølgelig på Pickles :-) Det ser uhyre komplisert ut, men det er det faktisk ikke. Man strikker bare med en hjelpepinne og snurrer tråden rundt noen masker. Det er gode instruksjoner og bilder i mønsteret.
Slik ser det ut på nært hold:
Litt dårlig bilde, men men :-)

Gleder meg til å se hvordan begge blir ferdig. Klarer ikke bestemme meg for hva jeg vil strikke på, så det blir til at jeg strikker litt på begge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar