14. mars 2012

Pledd av restegarn

I flere år har jeg strikket mye votter og lester i PT2, og det har resultert i mange små restenøster som jeg har tenkt ville komme til nytte en dag. Og det har det gjort.

Elsker gammel tradisjonell strikk med sjel, og da er dette et av de beste eksemplene på det.
Jeg kaller dette Oldemorruter, og er noe av det jeg husker både bestemor og oldemor hdde hjemme da jeg vokste opp. Min versjon er nok i mer moderne farger, men tanken bak er å bruke restegarn til noe nyttig.

Målet er at ikke to lapper skal være helt like.
Har heklet 64 lapper til nå. og da er ca 1/3 ferdig.

Den sorte fargen er ikke rester, men ellers er alt små rester som jeg hadde liggende.
Samlingen på nye rester er kommet i gang, og har fått donert litt smårester fra Tante og Lillesøster.

Dette er et side-prosjekt som er greit å holde på med mens jeg ser på TV.


Har ikke bestemt meg for hvordan jeg skal feste sammen alle rutene. Fastmasker tror jeg er utelukket, det kommer til å ta så laaaaaaang tid.

Noen forslag?

Ha en fortsatt super uke alle sammen :-)

2 kommentarer:

  1. Hei.
    Jeg pleier å sy rutene i sammen ihver maske, men det tar jo lang tid det også. Hva med å begynne å sy sammen allerede nå? Så blir det ikke så mye på slutten!

    Lykke til med arbeidet!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Malla.

      Når jeg tidligere har laget slike rute-pledd har jeg heklet sammen rutene med fastmasker, og det har fungert kjempebra :-) Du kan se det under etiketten "pledd", blogginnlegget som heter "mesterverket". Er enig i at det er lurt å sy sammen rutene etter hvert, men jeg vet ikke hvor mye restegarn jeg har og hvor mange ruter som skal være i høyden og bredden så jeg venter litt. Men tusen takk for tips, og takk for at du besøker bloggen min!

      Slett