27. desember 2011

Mesterverket!

ENDELIG kan jeg legge ut bilder av prosjektet mitt som jeg har brukt mer enn 1 år på. Dette er et sengeteppe som lillesøster og samboeren hennes fikk i julegave hos meg


Det er så svært at jeg måtte ta det med på jobb for å ta bilde, hjemme har jeg for lite gulvplass :-)


Jeg har brukt Ullteppegarn fra SparKjøp, et ganske tynt Ullgarn som er helt fantastisk å hekle med! Heldigvis er ikke dette et dyrt garn, for her har det gått med noen nøster :-)


Til sammen er det 165 ruter av ca 20x20 cm. Har 10 omganger på hver rute, og på de fargede 2 omganger i hver farge. Det går ca 3 ruter på 1 nøste garn, så det vil si at jeg har brukt ca 55 nøster garn.

Denne gaven var jeg mest spent på til jul :-)

Familien har vel skjønt at jeg er strikkegal, så her er to av mine fantastiske gaver i år:


Dette er Menu's strikkekopper :-)


Dette er en håndlaget keramikk-kopp laget av Rigmor Husøy fra Kongsberg. NYDELIG! Sau på staur er også Keramikk, den kjøpte jeg selv da jeg var i Ulvik i Hardanger i høst.

Føler meg veldig klar for et nytt strikke-år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar