20. april 2011

Ferdig montert :-)

Endelig har jeg fått montert og skyllet alle de babyklærne som jeg hadde liggende. Er utrolig fornøyd med resultatet!
Så og si alle oppskriftene jeg har brukt har jeg funnet i denne boken:

En fantastisk bok med enkle mønster på kjempefine plagg. Jeg har brukt BabyUll fra Nille/SparKjøp som er så og si samme tykkelse som det garnet som er anbefalt i boken. Og MYE billigere!

Her er noen av de tingene jeg har strikket:

Søt kjole i str 6 mnd. Denne kjolen er gitt i gave til en liten jente.

  
Små lester i str 3-6 mnd. Disse lestene er også gitt bort til en liten jente.

Jakke som er strikket i et stykke. str ca 6 mnd. Denne er kjempelett å strikke og tar ikke lang tid.

En til jakke som er strikket i et stykke. Str ca 6 mnd.

Selebukse i str 6 mnd. God og romslig :-)

Ribbestrikket babybukse str 0-1 år. Den er tøyelig og kan brettes opp i bena. Er som en tights. Farge er gråmelert.

En til ribbestrikket babybukse str 0-1 år. Denne er i mørkeblå. Passer godt til jakken som er vist noen bilder ovenfor.

En annen bok som jeg har brukt en del er "Myk start". Her er det også en del fine oppskrifter, men litt mer avansert enn Nøstebarn.

Og her er noe av det jeg har strikket fra denne boken:

Smekke til barn som har begynt å prøve seg på grøt. Knapp på baksiden.

Samme smekke i annen farge :-)

Liten søt kjole str 6 mnd.

Babylue og votter/sokker. Kjempesøte og enkelt og søtt mønster.


Jeg har også en del andre ting liggende som er ferdig, men ettersom de skal gis i gave til noen som jeg vet er innom bloggen min kommer det ikke bilder ennå. Ikke vits i å ødelegge overraskelsen.

Nå er det påske, og ettersom det har vært dårlig vær til nå (jeg har hatt fri siden fredag), så har det blitt litt strikking. Har skjønt at jeg har et ganske så stort varelager av garn (over 12 kg...) så er målet videre å strikke opp noe av det garnet jeg har liggende.

Ser det er flere strikkere som har samme problem som meg så forhåpentligvis kan jeg minske lageret slik at jeg etterhvert kan kjøpe nye friske farger.

Her et et bilde av ca halvparten av det garnet jeg har liggende:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar